Spring til indhold

JOBOPSLAG

Vi søger et bestyrelsesmedlem med flair for strategi og økonomi

Vil du være med til at udvikle og fremtidssikre foreningen Frivilligcenter og Selvhjælp Svendborg?

Har du tid til de næste to år, på frivillig basis, at lægge kræfter i en mindre frivillig social forening med stort vækstpotentiale og spændende planer for fremtiden?

Har du lyst til at bruge dit samfundsengagement og viden om økonomi og strategi til at skabe givtige fællesskaber og netværk for mennesker i socialt udsatte positioner? Så er det dig, vi søger.
Den nuværende bestyrelse tæller 8 medlemmer og en suppleant, og på generalforsamlingen den 17. april 2024 ønsker vi at supplere bestyrelsen med et nyt medlem.

Om Frivilligcenter og Selvhjælp Svendborg

Vi er en frivillig social forening i Svendborg, som har til huse i Frivillighuset Kvægtorvet, Frederiksgade 8. Vi støtter, fremmer og synliggør det frivillige sociale arbejde i Svendborg. Foreningens aktiviteter er opdelt i to afdelinger. Frivilligcentret, der understøtter arbejdet i Svendborgs 100 frivillige sociale foreninger, netværk og grupper, og driver Frivillighuset Kvægtorvet. Selvhjælp, der driver en række selvhjælpsgrupper, Genbrugskontakten i Vestergade og Café hos Narges. Foreningen har 8 ansatte.

Bestyrelsesposten er for dig, der motiveres af frivilligt socialt arbejde, og som kan og har lyst til:
  • at forretningsudvikle hen imod et økonomisk bæredygtigt, non-profit forretningskoncept
  • at udstikke den strategiske retning for foreningen i samarbejde med bestyrelsens øvrige medlemmer
  • at gøre samarbejdet mellem de frivillige sociale foreninger i Svendborg endnu stærkere.
  • at styrke samarbejdet mellem de frivillige sociale foreninger og Svendborg Kommune til gavn for sårbare, udsatte, ensomme og frivillige.
  • at styrke netværksdannelse og selvhjælp for svendborgensere.
  • at indgå professionelle venskaber og samarbejde med andre (non-profit) interessenter og aktører.

Vi tilbyder

Du bliver en del af et fast team bestående af den øvrige bestyrelse samt daglig leder for Selvhjælp og daglig leder for Frivilligcentret.

Opgavens omfang

Mængden af opgaver vil variere. Du skal regne med at bruge i snit 4-6 timer om måneden. Fordelt over forberedelse og deltagelse i otte årlige bestyrelsesmøder, en generalforsamling og en årlig visions/stategidag samt deltagelse i en eller flere af bestyrelsens arbejdsgrupper:
  • Arbejdsgruppe 1: Arbejdsgiveren & juridiske forpligtelser
  • Arbejdsgruppe 2: Relationer, dialog ud ad til & medlemspleje
  • Arbejdsgruppe 3: Udviklingsstrategi og økonomisk styring.
Foreningen er lukket uge 7, påske, juli måned, efterårsferie og jul.

Interesseret - Kontakt formanden

Er du interesseret, så kontakt formand John Olsen på mobil: 27742779 eller mail john.mette@hotmail.dk gerne inden påske 2024 for at høre mere om foreningen og bestyrelsens arbejde. Er der et match mellem dig, og de ønsker bestyrelsen har for et nyt bestyrelsesmedlem, vil bestyrelsen indstille dig som bestyrelsesmedlem til valg på generalforsamlingen.

På vores website bruges cookies til at huske dine indstillinger, statistik og personalisering af indhold. Ved fortsat brug af websiden godkender du brugen af cookies  Læs mere