Sydbank støtter Gå Dig Glad.

Sydbank Fonden har givet Frivilligcenter Tønder/Gå dig Glad en flot donation på kr. 15.000,-. Pengene går til refleksveste og regnslag med Sydbanks logo, trykt sammen med logoet for Gå dig Glad. Idéen er at skabe mere synlighed omkring turene. Deltagerne bliver tydelige i bybilledet og på stierne ude omkring.

I samarbejde med flere frivillige foreninger i Tønder kommune blev Gå Dig Glad sparket i gang i august. Initiativet blev taget flot imod, og få uger efter de første 3 ugentlige ture i Tønder, kom også 2 ture i Løgumkloster til. Nu vil Aktive Timer i Skærbæk i samarbejde med Gå dig Glad, så der i Skærbæk bliver tur hver torsdag. 1. tur i Skærbæk bliver d. 22. november kl. 10.00, hvor Evelyn vil være turleder. I forbindelse med premieren i Skærbæk viser vi de flotte nye refleksveste frem, med Sydbanks logo.

En Gå Dig Glad-tur er en gåtur, der er kendetegnet ved:

• Altid at starte på samme tid og sted, uge efter uge, centralt i byen
  • At man ikke behøver at tilmelde sig, men blot kan dukke op,
  • At der ikke skal meldes afbud,
  • At det er gratis,

Der er sjældent to ture der ligner hinanden- nogle gange er der mange deltagere, andre gange er der få. Måske netop fordi man ikke skal tilmelde sig. Der er mange deltagere, som ikke er med hver gang, fordi helbredet eller humøret svigter, pointen er, at der ikke bliver ændret på tid og sted, så det eneste man skal tænke på er at møde op når det passer. Derfor bliver det oftest nogle spændende, levende grupper, med deltagelse af vidt forskellige mennesker. Man kan være 2 eller 25, samværet med de andre giver mentalt velvære samtidig med at vi får motion.

Har du lyst til at være med?

Projektleder Lis Thejls fortæller at der hver uge afvikles 20 ture henover det sydlige Danmark, og hun kommer gerne til Sønderjylland for at hjælpe med at starte flere grupper. Det vigtigste er, at turene tilpasses de borgere der ønsker at deltage, og derfor må I meget gerne give lyd fra Jer. Turen kan have start v. et frivilligcenter, foran biblioteket, v. en statue eller et vartegn. Helst i nærheden af offentlig transport eller p-plads, så mange har mulighed for at deltage.

Hvis konceptet har fanget din eller din forenings interesse, enten som turleder eller med ønske om at en bestemt tur bliver sat i værk, kontakt Lis Thejls på 2461 9910 eller ring til Frivilligcentret i Tønder på 6024 7300.

Alle ture varetages af frivillige turledere, og frivilligcentrene lægger hus til en kop kaffe, betalt af Trygfonden, så det sociale liv kan blomstre.

Lis Thejls/projektleder
2461 9910