Spring til indhold

PRESSEMEDDELELSE Mand og mand imellem - med Røde Kors på arbejde ude i verden og lokalt i Svendborg

Tirsdag d.6. marts kigger bestyrelsesformand for Røde Kors i Svendborg, Wivie Schärfe, ind forbi mandecaféen Mand og mand imellem. Her vil hun fortælle om alt det spændende arbejde Røde Kors laver – både ude i verden og lokalt hjemme i Svendborg. Og Wivie Schärfe ved hvad hun taler om; siden 1970’erne har hun været frivillig i Røde Kors, hun har over 19 års erfaring som bestyrelsesmedlem, og har i 10 år været vicepræcident med ansvar for det internationale arbejde i Røde Kors. Derudover har hun siden 1977 været formand for Langeland- og Svendborgs Røde Kors afdeling.

Foredraget finder sted i frivillighuset på Havnegade 3, og alle mænd er velkomne. Arrangementet er ganske gratis, men da der vil blive serveret lidt godt til maven efter foredraget, er tilmelding nødvendigt. Der er begrænset antal pladser og tilmelding foregår efter først-til-mølle-princip.Tilmelding til arrangementerne kan ske på info@kontaktmellemmennesker.dk eller på tlf.62201130.

Mand og mand imellem er en mande-cafe, hvor mænd kan mødes om det, de synes er spændende og sjovt. Her udspringer aktiviteterne af de fremmødtes egne interesser og lyster og alle mænd er således velkomne til at komme og deltage i de planlagte aktiviteter, eller selv komme med ideer og oplæg til nye spændende projekter. Man(d) er også velkommen til bare at komme og hænge ud og møde nye mennesker – der er altid kaffe og the på kanden. Mand og mand imellem har åbent alle tirsdage kl. 16-19 (dog lukket sidste tirsdag i måneden). Projektet er et samarbejde mellem Medborger Caféen og Kontakt Mellem Mennesker – Frivilligcenter Sydfyn, og er støttet af blandt andet Kulturministeriet.