PRESSEMEDDELELSE Gå Dig Glad

Siden foråret 2015 har Frivilligcenter Sydfyn (Svendborg) arrangeret ugentlige gåture for interesserede borgere, der har lyst til og behov for at skabe sig nogle nye sunde vaner, men ikke finder de traditionelle motionstilbud så attraktive.
Deltagerne går på forskellige hold efter ønsker til distance og tempo. Fra rollator-ture på 3-400 m til 10 km på 2 timer.

TrygFonden har doneret penge til Frivilligcenter Sydfyn, så projektet og idéerne kan udbredes til hele landet, og efter TV2´s indslag d. 2. januar har der været stor interesse.

Gå dog Glad StevnsMette Juhl, en lokal ildsjæl fra Rødvig, sætter nu Gå Dig Glad i gang på Stevns, og derfor hører hun gerne fra interesserede turledere og fra borgere, der har ønsker om at deltage. Ligeledes kan Stevns Frivillighedscenter i Hårlev kontaktes. Mette har oprettet en facebookgruppe med navnet ”Gå dig glad på Stevns”.

TrygFonden
Gå Dig Glad bliver et alternativ til de mange etablerede foreninger, der tilbyder gåture, men der mangler måske  Gå Dig Glad-ture, som er kendetegnet ved
  • At man ikke behøver at tilmelde sig, men blot kan dukke op,
  • At der ikke skal meldes afbud,
  • At det er gratis,
  • Altid at starte på samme tid og sted, uge efter uge, centralt i byen
Turene, som alle har biblioteket i St. Heddinge som start- og slutsted, ligger på flg. tider:
  • tirsdage kl. 14-15.30
  • torsdage kl. 14-15
  • søndage kl. 11.40

Du finder biblioteket på Kirketorvet 2, 4660 St. Heddinge, vi mødes foran.

Alle 3 ture er for dig, som har lyst til frisk luft og er til rask gang, torsdags-turen er med stilleperioder indlagt, så der er mulighed for at få tømt hovedet.

Tag gerne en ven eller nabo med. Vel mødt!

Lis Thejls/projektleder, 2461 9910 eller
Mette Juhl/ initiativtager 5190 1702.