PRESSEMEDDELELSE Mamma Mia – Svendborgs internationale mødregruppe – starter nu gruppe nr. 18 op!

Mamma Mia – Svendborgs internationale mødregruppe

Mamma Mia er Frivilligcenter Sydfyn, Kontakt mellem Mennesker, internationale mødreprojekt. Gruppen er til mødre og babyer fra alle kulturer – også Danmark, selvfølgelig. Mødregruppe nr. 18 starter op d. 11. september kl. 10.30 med et intromøde i Frivillighusets cafélokaler i kælderen, Havnegade 3 – og alle med stor mave, eller lille baby op til 6 måneder, er velkomne. Man dukker blot op, tilmelding er ikke nødvendig og tilbuddet er gratis.

Mamma Mia mødes 8 gange hen over efteråret. Til introduktionsmødet er man velkommen til at tage sin mand, mor, søster eller veninde med – de øvrige møder er kun for maver, mødre og babyer. Nogle af møderne vil der være et oplæg om relevante emner, såsom sund mad for mor & barn, babymassage, intimitet, samvær og prævention efter fødsel samt gode børnebøger & lege der stimulerer sprogudvikling. Oplægsholderne er udefrakommende fagpersoner der frivilligt donerer deres tid og viden til projektet.

Mamma Mia tilrettelægges hver gang af to værtinder der frivilligt kører møderne. Værtinderne holder snakken i gang og sørger for at der er kaffe og te, brød og frugt til store som små. De to værtinder er igen i efterårssæsonen, Britt, som er danskfødt og frivillig værtinde for anden gang, samt Fatima der er fra Syrien, har boet i Danmark i mere end 5 år og som fungerer som tolk for de arabisktalende mødre.

Vi taler hovedsageligt dansk når vi er sammen, men mødre der først lige er begyndt at lære dansk er meget velkomne. Er dansk ikke dit modersmål, vil du opleve at dit danske bliver bedre og bedre, imens du har det sjovt sammen med andre mødre. Der tales dog både engelsk og arabisk efter behov.

Formålet med Mamma Mias mødregruppe er at give vordende, såvel som nybagte mødre mulighed for at mødes på kryds og tværs af oprindelsesland, sprog og kultur. I Mamma Mia får mødrene mulighed for at skabe et netværk, udveksle tanker, bekymringer og ideer om det at være gravid og mor – det er erfaringen at det giver en både sjovere og tryggere barsel, at have nogen at dele sine oplevelser med.

Kontakt for yderligere information:

Gry Marcussen, Kontakt mellem Mennesker, gry@kontaktmellemmennesker.dk eller 62 20 11 30

Mamma Mia mødes 8 mandage fra kl 10.30-12.30 i ulige uger, på flg. Datoer i efteråret 17:

• 11. september
  • 25. September