PRESSEMEDDELELSE Initiativ for Krigs Veteraner

Vi har i Danmark fået flere og flere Krigs Veteraner. Mange af dem har behov for at tale med andre som har oplevet det samme som dem selv, og søger et uformelt samvær. Der er dog kun tre veteranhjem i Danmark; det nærmeste er i Fredericia. Det føles langt væk for mange her i vores lokale område. Der har manglet et mødested hvor Krigs Veteraner kunne møde og snakke med andre ligesindede lokalt. Nu er det muligt at mødes i Frivillighuset på Havnegade, hvor der er gode lokaler og handicapvenlige faciliteter.

Initiativtageren opfordrer derfor andre Krigs Veteraner til at melde sig, så de sammen kan lave nogle møder her i Svendborg. Det kunne være en dag eller en aften 1 eller 2 gange om måneden, eller noget helt andet. Det er op til de fremmødte, hvad aftalen bliver. Ind imellem er nogle fælles ture en mulighed, f.eks. til kaserner, militære monumenter, museer eller andet af interesse.

Er du Krigs Veteran og gerne vil møde andre, kontakt Frivilligcentret Kontakt mellem Mennesker, 62 20 11 33 eller info@kontaktmellemmennesker.dk

Som Veteran er omfattet:

• -Militært og civilt ansatte i Forsvaret.
  • -Hjemmeværnets frivillige.
  • -Politi
  • -Ansatte og frivillige i Beredskabskorpset
  • -Nødhjælpsarbejdere
  • -Journalister
  • -mfl.
Kort sagt, alle, der i forbindelse med deres arbejde har opholdt sig i krigszoner/ uroplagede områder.
Ny Veteran Café i Svendborg